İran International TVnin Türklere karşı saldırgan görüntüsü

Yazan  16 Ocak 2020

İran International adı altında bir TV kanalı, Londra'dan Fars dilinde faaliyet gösteren bir TV stüdyosunda Türklere açıkça hakaret eden bir program yayınladı.

İran International Televizyon kanalı Kürt silahlı grupları için bir forum haline gelip, Türklere karşı destek verdi. Gerçekleri deforme eden İran International Televizyonu, Türk topraklarının bir çoğunu Kürdistan olarak adlandırdı. Bu hayali ve aldatıcı resimde, Türkiye, Azerbaycan, Irak, Suriye ve İran'nın bir kısmı, Kürdistan adlanan haritasında yer almaktadır. Olay, sosyal medya İran Türkleri kullanıcıları arasında yaygın bir tepki yarattı. Ancak bazı Türk vatandaşı uzmanların son dönemde bu kanala sürekli katılımı dikkat çekiyor.

İngilizce Guardian'ın gazetesi, Iran International'ın kaynağı hakkında bir makalede, Suudi Prens Muhammed bin Salman'a bağlı bir şirket tarafından finanse edildiğini belirtti. The Guardian, "Suud El-Kahtani, İran International TV'sinin finansmanında yer aldı. İran International televizyonunu yöneten Volant Media'nın başında Suudi vatandaşı Adil Abdul Karim var. Abdul Karim'in Abdül Rahman el-Raşed, gibi Suudi yöneticileriyle uzun bir ilişkisi var" yazdı.

Köksal Taşkent

21. Yüzyıl Türkiye Enstitüsü
İran Araştırmaları Uzmanı

21. Yüzyıl Türkiye Buluşmaları

ÜYE GİRİŞİ

Şifremi unuttum
  1. SON MAKALELER
  2. ÇOK OKUNANLAR